Helsinki & Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu Helsinki & Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu

Helsinki & Tallinn

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Oktober 2012 | Estland, Tallinn

Halloo lieve mensen!

Snelle leerling ben ik, binnen een week weer een berichtje!;) Mijn eerste examen komt eraan, en de eerste verslagen moeten af dus ik ben eigenlijk best druk. Ik volg nu 4 vakken, waarvan 1 online cursus. Die moet ik zelf indelen, dus laatst op 1 dag 5 colleges van elk 90min bekeken.. op het laatst ben je echt wel gaar!

Vrijdag zijn we met de Internationale studievereniging ESN naar Helsinki gegaan, als je Helsinki inkomt vanaf Tampere denk je echt wat een verschrikkelijke lelijke communistische stad, overal betonnen blokken. De reis naar Helsinki duurde 2uur, en ik heb alleen bomen, bomen en af en toe een gigantisch grote supermarkt of mac donalds gezien. We beginnen in Helsinki in een museum, maar dat was geen succes. Daarna hadden we vrije tijd, maar helaas heel slecht weer. Ik heb niet heel veel van Helsinki gezien helaas, maar ik vond het niet echt een stad om heel vaak terug te keren. Het heeft niet veel hoogtepunten, alleen een hele grote winkelstraat.

's Avonds gingen we met de ferry richting Tallinn. De boot was vol met dronken Esten en dat vond ik zelf niet heel prettig. In de nacht kwamen we bij een hostel aan, waar we met zijn 8en een kamer deelden. Tallinn is écht heel mooi. Hele mooie oude stad, rondleidingen gehad en veel vrije tijd. Ook is het enorm goedkoop, dus ik heb zóveel koffie ingeslagen dat ik weer even vooruit kan. Eindelijk weer even normale prijzen. De kroegentocht die er savonds georganiseerd werd was niet echt leuk, we hebben maar ons eigen plan getrokken en in een café blijven hangen.

Mijn achternaam + voornaam zijn bij mijn geboorte niet echt internationaal gekozen merk ik wel. Ik heb geluk dat ik nog maria heet, want als ze mijn naam uitspreken voor tickets kan ik alleen maria verstaan. Nijhuis komt eruit als iets wat als niet wies klinkt en Lisanne is helemaal een drama..

Aankomende twee weken word veel studeren en daarna heb ik sinds 2 jaar weer herfstvakantie! Dus dan vertrek ik richting Rusland. In november krijg ik mijn eerste bezoeken, van mijn ouders en Daniel. Heel leuk dat mensen de tijd nemen om langs te komen, maar ik snap het echt als het niet lukt ivm tijd en geld!;)

En nu ga ik even Boer zoekt vrouw kijken, ik moet wel op de hoogte blijven van Nederland!:P

Dikke kusjes & nog super bedankt voor de kaartjes!!

PS. Bij de foto's is een van een vrouw op enorme hakken die op een motor moest, ik dacht meteen aan Dennis;)
https://picasaweb.google.com/116848499939914407041/1Oktober2012?authkey=Gv1sRgCMCL0MWwhon2kgE#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Tampere, Finland

Minor voor Bedrijfskunde doen in Finland

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Noorderlicht foto's

22 November 2012

Lapland!

09 November 2012

Tampere

20 Oktober 2012

Rondreis Rusland

01 Oktober 2012

Helsinki & Tallinn
Lisanne

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 974
Totaal aantal bezoekers 27385

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 19 Maart 2016

Wereldreis

25 Augustus 2012 - 30 December 2012

Tampere, Finland

Landen bezocht: