1 maand - Reisverslag uit Tampere, Finland van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu 1 maand - Reisverslag uit Tampere, Finland van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu

1 maand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

26 September 2012 | Finland, Tampere

Weer een berichtje van mij, aangezien ik veel vragen kreeg waarom ik er zo weinig op zette; Sorry! Allereerst weer heel erg bedankt voor alle kaartjes, echt super leuk.

Het is hier al echt koud.. Mensen in Nederland klagen al bij 12 graden, hier is het 6graden of zo met sterke wind. Ik kleed me al echt warm aan op de kou, en de hakken die ik meegenomen heb mogen meteen weer richting huis, die draag je hier echt niet.

Mijn eerste maand zit eral weer op, voor mijn gevoel gaat de tijd gelukkig snel. Door de week veel naar college, en in het weekend loop ik met een paar Spanjaarden den omgeving af. Het is hier echt fantastisch, ik begin een echt natuurmens te worden! College is hier wel iets anders dan in Nederland, het niveau is echt een stuk lager, maar dat maakt het ook lastig omdat je het academisch leren gewend bent. Van veel buitenlandse studenten hoor ik dat het afgeraden wordt voor ze om in Nederland te studeren, dat is te moeilijk.. Dus mam klaag niet zo over het Nederlandse onderwijs en dat vroeger alles beter was!:P
Examen maken mag vaak in verschillende vormen, je kunt kiezen uit een dagboek bijhouden?!, essay of tentamen. Ik maak voor de meeste vakken een essay, omdat je dan je tijd beter kunt indelen en ze hier verwachten dat je 3 boeken leest voor 4 vragen.. Ook volg ik voor het eerst een online cursus over India in World politics, erg interessant en vernieuwend om mee te maken.

Dit weekend ga ik naar Tallinn en Helsinki, in Tallinn gaan we heel veel drank en boodschappen inslaan, zodat we weer even vooruit kunnen:P Ook heb ik een trip geboekt met 4 Spanjaarden vana St Petersburg, Moskou en Riga. Het visum aanvragen is een heel gedoe, vanochtend moest ik om 6u (5uur jullie tijd) al in de trein zitten naar Turku voor het regelen van een visum, om die volgende week weer op te kunnen halen hopelijk.

De Finnen zelf kunnen echt prima Engels, alleen ze zien er niet uit. De meesten hebben rood, oranje of rose haar, dus ik schaam me niet als ik in mijn Turkenbroek rondloop, dat is hier normaal.

Ik zou de volgende week weer wat sneller posten, dikke kusjes vanuit Finland!

Ps. Als ik thuis ben wil ik de voetbalkunsten van Pietertje zeker bekijken!;)

  • 26 September 2012 - 20:19

    Julia:

    Je mag altijd komen kijken!!!
    En we vinden het leuk om te lezen hoe het met je gaat. Zit ook nog naar vluchten te kijken naar Tampere, maar wordt ws erg lastig met z'n vieren.
    Succes met shoppen het aankomend weekend. Niet teveel drank, natuurlijk;)-
    Kusjes van de Postjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Tampere

Tampere, Finland

Minor voor Bedrijfskunde doen in Finland

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Noorderlicht foto's

22 November 2012

Lapland!

09 November 2012

Tampere

20 Oktober 2012

Rondreis Rusland

01 Oktober 2012

Helsinki & Tallinn
Lisanne

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 27384

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 19 Maart 2016

Wereldreis

25 Augustus 2012 - 30 December 2012

Tampere, Finland

Landen bezocht: