Netherlands?! You're really far from home! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu Netherlands?! You're really far from home! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu

Netherlands?! You're really far from home!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

11 Februari 2016 | Verenigde Staten, Honolulu

Bij mijn aankomst op Hawaii had ik verwacht een bloemenkratjes te krijgen maar helaas die kreeg ik niet. Het duurde erg lang om door de immigratie te komen terwijl ik het liefst meteen mijn bed in ging. Ik werd uitgebreid ondervraagt waarom ik naar Zuid Amerika ging en toen ik antwoordde dat ik op wereldreis was was dat helemaal raar. Daar ging je toch niet naartoe nu er dat virus is?! Gelukkig kreeg ik een stempel en mocht ik het land in en eindelijk naar bed.

Hawaii is typisch Amerika: alles is groot en de ongelijkheden qua arm en rijk zijn enorm. Ik vond het soms echt heel erg om sommige mensen op straat te zien leven. Mensen lagen gewoon in hun eigen urine, zo mensonterend. Hoewel I weet dat ik dat niet kan veranderen had ik het er wel moeilijk mee. En ook zoveel enorm dikke mensen gezien, niet normaal. Maar op zich is dat wel logisch, gezond eten is er bijna niet of extreem duur. Ik had sla gekocht voor 4 euro wat naar lijm smaakte, voor brood was je zo 5 euro kwijt. boodschappen doen vond ik ook een hel, niets is gezond of extreem duur. De ambulances hier zijn net zeecontainers om alle dikke mensen te vervoeren. Eigenlijk hebben Rusland en Amerika meer met elkaar gemeen dan ze willen de verschillen tussen arm en rijk is enorm, beiden vinden zichzelf oppermachtig en ze hebben veel Aziaten in hun land. Nadat ik al bijna de hele wereld over heb gereisd kan ik echt zeggen dat we in Nederland alles zo goed geregeld hebben, en ik heel blij ben dat ik kan zeggen dat ik uit Nederland kom.

Verder is her wel een super mooi eiland, ik heb natuurlijk pearl harbor gezien, twee Nikes gedaan en gesurfd. Verder nog de hula geleerd en cocktails uit kokosnoten gedronken, wat toch wel hoort als je op Hawaii bent. Ik ben alleen niet helemaal goed ingeburgerd volgens Sjaak: een bikini met kokosnoten en het typische rokje heb ik aan me voorbij laten gaan. Verder is Hawaii echt Hawaii, aloha wordt overal gezegd en iedereen draagt leuke bloemenbloesjes. De super bowl was er natuurljk ook nog, hoewel ik dit niet wist, maar dit moest ik toch wel kijken als ik in Amerika was. Ik heb het een uur volgehouden en ben toen op het strand gaan liggen, vond het vooral grappig al die fanatieke Amerikanen te zien en op het strand werd ik door mijn buren met een radio ook goed op de hoogte gehouden

Na NZ vond ik het geweldig om weer even in een echte stad te zijn: eindelijk leven! De winkels zijn hier tot 0.00 open, te gek voor woorden eigenlijk. Het enige waar ik aan moest wennen was het rechts rijden, na 4 maanden links gewend te zijn, ik keek steeds de verkeerde kant op. En ik viel hier enorm op, er lopen bijna alleen maar Japanners en Chinezen over straat waar ook de tours op afgesteld zijn, er rijden allemaal bussen rond alleen voor hun. Ik vond het leuk om soms alleen over straat te lopen omdat ik dan veel aansprak had, Amerikanen die vertelden over de ongelijkheid in hun land en van alles en nog wat heel interessant! Ook als ik ging shoppen en ze vroegen waar ik vandaan kwam was het eerste wat ze zeiden: Netherlands?! You’re really far from home! En dan moest ik alles over Nederland vertellen tegen alle medewerkers, best grappig.

Nu heb ik echt een hele lange vlucht voor de boeg. Eerst naar Houston waar ik 10u moet wachten, zou fijn zijn als er een sportschool op een vliegveld is om wat nuttigs te doen, en dan naar Quito, Ecuador. Voor mijn laatste 5 weken! Een groepsrondreis door Ecuador, Peru en Bolivia. Zal wel wennen zijn dat ik savonds niet meer alleen over straat kan en mijn moneybelt weer om moet doen, maar ik heb er vooral heel veel zin in!

  • 11 Februari 2016 - 15:20

    Albert Nijhuis:

    Wederom een mooi verhaal. Mooi te zien dat je blij bent dat het in Nederland zo goed geregeld is. Zouden al die jankers en klagers op Facebook eens moeten lezen.
    Die bloemetjes jurk of blouse en een kokos bikini kun je over 5 weken hier wel kopen bij de Primark.
    Tijdens de tussenstop op Houston kun je mooi de spelregels van het American Football leren.
    Veel plezier in het volgende werelddeel.

    Aloha

  • 11 Februari 2016 - 20:15

    Annette:

    Succes met het wachten. Wij kunnen nu aftellen , het schiet al op met de wereldreis.
    Nog veel plezier in zuid mareika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 27351

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 19 Maart 2016

Wereldreis

25 Augustus 2012 - 30 December 2012

Tampere, Finland

Landen bezocht: