Bijna halverwege.. De tijd vliegt! - Reisverslag uit Newell Beach, Australië van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu Bijna halverwege.. De tijd vliegt! - Reisverslag uit Newell Beach, Australië van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu

Bijna halverwege.. De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 December 2015 | Australië, Newell Beach

De tijd vliegt! Alweer bijna halverwege mijn reis. De afgelopen maand heb ik geleefd in enorme luxe: Een kingsize bed, privé zwembad en direct aan het strand. Het werk dat ik moest doen was niet zwaar, het is meer een spoed cursus hoe word ik een goede huisvrouw, het enige wat het zwaar maakt is de hitte. Soms was ik een lopende kraan, ik zweette mij kapot. Maar aan de andere kant klaag ik dat ik het koud heb als het 24 graden is hier..

Na het werk ontspannen we eigenlijk alleen maar, of we liggen met zijn allen bij het zwembad of aan het strand. Zo relax om dat na je werk te kunnen doen. De eigenaren hebben een auto voor ons, met gratis benzine, die je kunt gebruiken op je vrije dag. Op mijn vrije dag ben ik samen met Morgan naar het noorden gegaan: cape tribulation. Om er te komen moesten we door de jungle rijden wat al een belevenis op zich is. Ook kwamen we een Cassowary tegen wat vrij uniek is midden op de dag. Enthousiast hebben we hier een filmpje van gemaakt maar helaas hoor je ons alleen schreeuwen en zie je de vogel niet omdat hij in de schaduw staat..Beetje jammer. Ook zijn we naar Mossman gorge geweest een stuk in het regenwoud wat toebehoort aan de aboriginals met mooie watervallen. Prachtig om bij de watervallen te zwemmen maar wel enorm koud!

Ik word hier door de eigenaren voorgesteld als Lisanne, degene die perfect Engels spreekt. En dat voor iemand die een 5 voor Engels haalde op het vwo. De eigenaren zijn hele aardige mensen, elke zondag koken ze voor ons en eten we samen met de hele groep (13 mensen) op het strand. De man is Nederlander en brengt me af en toe Nederlands eten. De ander helpers zijn veelal Frans, van de 13 zijn er 9 Frans. De anderen komen uit Duitsland en Engeland. Ook waren er twee Aussies maar die moesten na 1 nacht alweer weg omdat ze snachts dronken en stoned ons huis onveilig maakten.

Hoewel het bijna kerst is en hier ook overal kerstbomen staan en kerstliederen gedraaid worden heb ik totaal niet het gevoel dat het december is, eerder juli door het warme weer. Het is gewoon gek om met 36 graden jingle bells te horen.

Zaterdag ga ik weer verder richting Alice Springs. Ik zal deze plek echt missen, het is zo heerlijk en relax. Hardlopen aan het strand, of liggen op je eigen privé strand na je werk. Ze hebben me hier een baan aangeboden om volgend jaar terug te komen, ik heb aangegeven om eerst in Nederland wat te zoeken, maar wie weet kom ik hier nog eens terug!

  • 18 December 2015 - 00:03

    Aafje De Vries:

    Dat is mooi zeg en dan volgend jaar weer terug komen om te werken is super.

  • 18 December 2015 - 00:06

    Albert:

    Je schrijft wel over die vogel, maar waren jullie toen niet stoned?

  • 18 December 2015 - 00:06

    Albert:

    Je schrijft wel over die vogel, maar waren jullie toen niet stoned?

  • 18 December 2015 - 00:06

    Albert:

    Je schrijft wel over die vogel, maar waren jullie toen niet stoned?

  • 18 December 2015 - 00:08

    Albert:

    Sorry, het bericht ging niet weg dacht ik en staat er nu 3 keer op

  • 18 December 2015 - 01:01

    Marlé:

    Leuk om je berichtjes en belevenissen zo te volgen Lisanne. Iets in mij zegt dat je vast nog weleens terugkeert naar deze mooie plek.... Ik wens je alvast een hele fijne Kerst, die zowel daar als hier zonder sneeuw zal zijn, met dat verschil dat het hier geen 36 graden is....

  • 18 December 2015 - 02:55

    Annette:

    Goede reis zaterdag naar Alice Springs. Fijn dat je door Hans en Wendy zo verwend wordt

  • 18 December 2015 - 05:12

    Marietha:

    Leuk om je avonturen weer te lezen!! Heel veel plezier in Alice Springs en met een lekkere cocktail de kerstdagen doorbrengen ipv de gluhwein. Veel plezier.

  • 19 December 2015 - 13:23

    Daniel:

    Wat vervelend al die luxe Lisanne haha! Geniet van je laatste dagen in Australie dit jaar;)

  • 27 December 2015 - 12:13

    Dennis:

    Kijk maar eens of ze daar nog een monteur of leraar kunnen gebruiken. Het lijkt mij wel wat. Geniet nog van de rest van je reis.

  • 03 Januari 2016 - 20:12

    Silvia Rothengatter:

    Hoi lisanne,
    Wat een mooi verhaal weer. Wat fijn dat je er zo van geniet.
    Ik wens je met de rest van de familie een gelukkig nieuw jaar en geniet nog van je wereldreis.

    Groet Silvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 27339

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 19 Maart 2016

Wereldreis

25 Augustus 2012 - 30 December 2012

Tampere, Finland

Landen bezocht: