East Coast trip - Reisverslag uit Newell Beach, Australië van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu East Coast trip - Reisverslag uit Newell Beach, Australië van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu

East Coast trip

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 November 2015 | Australië, Newell Beach

Na fraser Island was de Whitsundays aan de beurt. Dit was echt geweldig. De groep was super leuk, zeilen met zonsondergang en slapen onder de vallende sterren. Hier heb ik ook geleerd dat het sterrenstelsel anders is hier dan bij ons. Om te doen alsof ik er verstand van had zei ik namelijk dat ik de grote beer niet kon vinden, en toen werd mij uitlegt dat ik ook lang kon zoeken omdat die in Aussie niet te zien is.. De dag erna gingen we naar whitehavenbeach dat is echt een paradijs op aarde, het strand is zo wit en de zee zo blauw. Met het zand kun je je tanden witter laten maken, dit heb ik natuurlijk gedaan maar ik had vooral een mond vol met zand en een klein beetje wittere tanden. Die avond gingen we terug naar Arlie beach waar ik Rik van de Westelaken en Danni Lowinski tegen kwam. Savonds zijn we als afterparty gaan stappen en hier ga je helemaal los op muziek van ABBA en de vengaboys..

Townsville was de volgende stop met magnetic Island. Hier heb ik 3,5u met een Zweedse in de hitte gelopen, en niet zoals in Nederland lekker vlak, maar klimmend.. In de hitte, we konden nergens onze waterflessen vullen en we zweetten ons kapot en ohja soms waren er geen bordjes die de weg wezen waardoor we vaak verdwaalden.. Ik ben hier alleen gebeten door een insect en hoe graag ik ook een stoer verhaal wil ophangen dat het een slang was, ik weet niet door wat ik gebeten ben. Na 5 dagen ging ik toch maar naar de dokter omdat de wonden open bleven en erg veel pijn deden. Ik mocht meteen aan de antibiotica, de wonden werden afgeplakt, welke ik elke dag moet behandelen en ik mocht niet meer zwemmen.. Er is niets erger dan niet mogen zwemmen in deze tropische hitte.. Nu zijn we bijna 2 weken verder en zijn de wonden nog steeds lelijk en krijg ik eigenlijk steeds meer irritaties op mijn benen, morgen staat er dus weer een bezoekje aan de dokter gepland. Zoals de dokter zelf zei: welcome to Australia.

In Cairns is het echt tropisch warm, bijna niemand wil hier ook zijn in december/januari vanwege de hitte en omdat het regen seizoen dan begint. Hier is dan ook de shopping mall mijn grote vriend geworden: er is airco! Het enige nadeel is dat mijn Backpack mijn dagen in de shopping mall niet zo kan waarderen, af en toe denk ik namelijk dingen te moeten kopen omdat ik ze echt nodig ben maar ik heb niet zoveel ruimte meer in mijn Backpack.. Ook heb ik hier kangaroo gegeten, wat echt heel lekker is. Het was wel in een super duur restaurant waar wij als backpackers totaal niet thuis hoorden. Er werd dan ook raar gekeken als er werd gevraagd welke wijn wij wilden: Doe maar de goedkoopste.. Verder heb ik hit uitstapjes gemaakt naar de rainforest en natuurlijk snorkelen bij de great barrier reef. In Cairns heb je veel aboriginals wonen. De meesten leven op straat en het is echt erg om hen te zien. Ze zijn non stop dronken, schreeuwen heel veel en vechten onderling op straat. Deze mensen hebben eigenlijk helemaal geen toekomst.

Ik ben hier heel anders dan thuis, ik draag topjes waar je mijn buik kan zien (dat durfde ik in Nederland echt niet) draag oorbellen, denk erover een tattoo te zetten (geen paniek nog niets gedaan) en hou ineens van shoppen (komt door de airco).

Sinds gisteren doe in vrijwilligerswerk in Newell Beach. Daar maak ik super de luxe huizen schoon (+€500 per nacht) tegen kost en inwoning. Ik ben een soort van kamermeisje dus. Alle huizen zijn echt adembenemend mooi en luxe. Ik woon hier ook in een huis, maar niet zo extreem luxe, met 4 Fransen die totaal geen Engels spreken en zij moeten mij het werk gaan uitleggen.. Gelukkig probeert eentje mij alles uit te leggen met handen en voeten en begrijp ik er iets van. Het eten wat we krijgen is echt super goed, we wonen aan het strand en ik heb een nieuw sportmaatje dus ik vermaak mij hier de komende maand wel!

En nog bedankt voor alle leuke berichtjes! Dat vind ik erg leuk om te krijgen.

  • 21 November 2015 - 09:03

    Albert:

    Mooi verhaal. Je moet ook niet doen of je overal verstand van hebt, want dan val je genadeloos door de mand

  • 21 November 2015 - 09:18

    Marietha:

    Lisanne, moeten wij ons zorgen gaan maken? Oorbellen, blote buik en een tattoo?? Jij gaat echt helemaal los

  • 21 November 2015 - 10:25

    Marlé:

    Wat een leuk verslag weer Lisanne. Volgens mij kom jij innerlijk en uiterlijk verrijkt weer terug :-).

  • 22 November 2015 - 21:51

    Silvia Rothengatter:

    Wat een mooi verhaal weer Lisanne! Komen er ook nog de nodige pearcings bij?
    Groeten vanuit een koud Raalte, Jan is alweer aan het strooien.

  • 10 December 2015 - 22:37

    Herman En Tineke:

    Wat heb je al veel meegemaakt. Petje af. Mooi verhaal en schitterende foto's. Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 27360

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 19 Maart 2016

Wereldreis

25 Augustus 2012 - 30 December 2012

Tampere, Finland

Landen bezocht: