Down under - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu Down under - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Lisanne Nijhuis - WaarBenJij.nu

Down under

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 Oktober 2015 | Australië, Hervey Bay

Time flies! Ik ben ondertussen alweer drie weken down under, in Australie, en tijd voor een update!

Toen ik aankwam in Sydney had ik wel even een cultuurshock te verwerken, Australie is echt gigantisch duur vergeleken China en Nederland. Ik wist dat het duur was, maar zo duur had ik nooit verwacht. In Sydney maakte ik kennis met de echte sport cultuur van dit land. Overal in de supermarkten zijn superfoods, proteine shakes en allerlei gezonde producten te verkrijgen. Ook loopt iedereen rond in zijn sportkleren en zien ze er allemaal afgetraind en fit uit. Ik kreeg meteen de kriebels om ook weer iets te gaan doen, dus af en toe loop ik nu hard.

Aangekomen in Sydney moest ik wel even wennen om alleen te reizen. Er was namelijk niemand te vinden die in was voor iets leuks of iemand die wilde reizen in mijn hostel. Omdat ik zelf zo snel mogelijk weg wilde uit Sydney (met kerst & oud&nieuw ben ik hier weer), heb ik besloten om meteen een buspas + tours te boeken richting Cairns.

Mijn eerste stop was Byron Bay. Alle hostels waren helaas al vol, dus kwam op terecht op een of andere camping. Maar met super gezellige Italianen. In Byron Bay heb ik voornamelijk gesurfd, echt super gaaf! Ik kreeg priveles met een Italiaan, en een instructeur die non stop schreeuwde hoe goed en fit ik wel niet was, ook al lag ik zeewater uit te proesten. Het werkte in ieder geval super motiverend en ik vond het ook echt leuk om te doen. Verder zijn we nog door een Australische meegenomen om de omgeving te bekijken en Nimbin te bezoeken. Dat is een hippie dorpje waar de drugs van Australie vandaag komt. Er wordt hier enorm veel geblowd, wat ik totaal niet verwacht had als je border security kijkt.

Na Byron Bay ben ik doorgegaan naar Brisbane. Iedereen die ik tegen kwam zei dat ik Brisbane moest skippen, maar eigenwijs als ik ben, ben ik er toch heen gegaan en ik vond het geweldig! Hier sliep ik bij een Australiaan in huis. Hij heeft mij een hele rondrit gegeven door de stad en veel verteld over de cultuur en het Australische leven. Brisbane zelf is echt een super mooie en relaxe stad. Overal kun je in Australie BBQen met een geweldig mooi uitzicht. Na het werk kun je gewoon genieten van het leven. Hier kreeg ik wel echt even het gevoel van dat ik in Australie wil gaan wonen & werken. Niet schrikken, in maart kom ik eerst gewoon terug hoor;), maar om later hier te gaan wonen en werken voor een periode lijkt me echt super. Je hebt gewoon het westerse leven maar zonder enorm veel druk, heerlijk toch!

Na Brisbane stonden Noosa en Rainbow beach op het programma. In Noosa heb ik vooral een wandel4daagse gehouden. 75km in totaal gelopen en dat voelden mijn benen wel, naast dat ze er enorm gespierd uit zagen ineens deden ze vooral pijn. Mijn telefoon laadde namelijk niet meer op, en ik dacht dat dat aan mijn batterij lag. Ik heb uren gelopen en heel veel geld uitgegeven voor een nieuwe batterij, maar terug in het hostel deed mijn telefoon het nog steeds niet... lag het aan mijn oplaadkabel, kon ik de dag erna weer kilometers lopen. Gelukkig had ik hier ook veel mensen ontmoet, dus hoefde ik nooit alleen te lopen.

Mijn eerste grote trip hier was 3 dagen naarFraser Island. Ik had al snel twee Belgen ontmoet waar ik mee samen zou gaan, en 's avonds hadden we al meteen een auto gevuld met alleen maar Nederlanders. Er zijn hier verder namelijk alleen maar Duitsers bijna. Op Fraser heb ik met een 4x4 gereden wat super gaaf was. Helaas bleek onze auto niet zo veilig te zijn: 2 remmen waren kapot.. hierdoor hebben we de tweede dag weinig kunnen zien wat super jammer was. Ook was het weer heel slecht, enorm veel regen en leek het slapen meer op een bivak van het leger: op de grond. Mijn heupen zijn blauw, maar toch had ik dit nooit willen missen. We hebben het super gezellig gehad met de Dutchies, het is echt een super mooi eiland en ik heb gevolgen in een klein vliegtuigje. Voor 35 euro kon je dit doen en het leek mij super om boven het eiland te vliegen en het was ook enorm gaaf. Ondanks het slechte weer en het weinig slapen was het de moeite waard.

Onderweg ontmoet ik echt super veel en leuke mensen. Het alleen reizen bevalt mij dan ook prima. Vanavond reis ik door naar Airlie Beach, voor de Whitsundays. Daarna ga ik met een Deense naar Magnetic Island, en via Townsville, Mission beach naar Cairns. Daar ga ik een maand werken voor accommodatie & eten bij een Nederlander en een Australische. Daarna staat the red center op het programma om vervolgens 23 december weer in Sydney te zijn, om kerst en oud&nieuw op het strand te vieren!


  • 30 Oktober 2015 - 07:25

    Annette:

    Weer een leuk verslag. Je maakt zo heel wat mee.

  • 30 Oktober 2015 - 07:27

    Albert:

    Moet ik in die toekomst wellicht in het Engels met jou communiceren of wordt het Italiaans?

  • 30 Oktober 2015 - 08:23

    Monique:

    Leuk verslagjw lies! En fijn om te horen dat je leuke mensen hebt ontmoet en dat het goed gaat! Veel plezier nog en hoop dat je alle mooie dingen kunt zien in de tijd die je hebt. X

  • 30 Oktober 2015 - 09:50

    Marietha:

    Wat maak je zo veel mee en tot nu toe alleen maar positief. Super leuk om te lezen. Nog veel plezier en genieten!

  • 30 Oktober 2015 - 20:57

    Dennis Post:

    Lisanne wat een gave foto's. Genieten!

  • 31 Oktober 2015 - 23:41

    Marlé:

    Top! Prachtige foto's en belevenissen Lisanne!

  • 01 November 2015 - 20:17

    Henny T:

    We genieten van je leuke reisverhalen, have fun de rest van je trip...

  • 06 November 2015 - 14:24

    Silvia Rothengatter:

    Hallo Lisanne,
    Wat leuk dat je het mooi hebt! Ik heb je reisverslagen gelezen, je maakt heel wat mee.
    Wat zal dit een bijzondere ervaring zijn, geniet er nog van en ik blijf je volgen.
    Hartelijke groeten Silvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 27341

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 19 Maart 2016

Wereldreis

25 Augustus 2012 - 30 December 2012

Tampere, Finland

Landen bezocht: